Împotriva unui inamic destul de mare, chiar și doi rivali se pot uni. În speță Microsoft și Apple, sau Apple și Microsoft, cum doriți. Pe parcursul WWDC 2014, Apple a dat ceva mai multe detalii despre OS X Yosemite unul dintre ele fiind cel legat de faptul că motorul de căutare implicit ales de Apple este Microsoft BING. Poate că în termeni reali nu e o lovitură foarte mare dată Google (piața de 80 de milioane de sisteme Mac OS pe care Google le-ar putea pierde nu e nici pe departe relevantă), doar la nivel de imagine.
Nici dacă toate sistemele iOS vor trece pe Bing, tot nu va însemna foarte mult pentru Google, pentru Microsoft însă va însemna foarte mult. Va fi încununarea unor eforturi semnificative făcute în ultima vreme de a crește relevanța propriului motor de căutare.
Știți că Spotlight, la fel ca modului de căutare din Windows 8.1, va face o indexare a materialelor locale – fișiere, email-uri etc. – și a informațiilor de pe web, oferind utilizatorului informații relevante. Pentru această din urmă operație, www.bing.com va fi cel ce va furniza rezultatele, la fel ca pe Windows 8.1.
Deja de anul trecut www.bing.com a fost folosit de Apple pentru căutarea via Siri de pe iOS 7.
Să nu credeți că alegerea Apple e întâmplătoare. Tare îmi e că de fapt migrarea către www.bing.com este unul din costurile aducerii suitei Microsoft Office pe iPhone și iPad.
În paralel, tot la WWDC 2014 Apple a mai anunțat că va folosi motorul de căutare privat DuckDuckGo, ca opțiune implicită de căutare în Safari pe iOS 8 for iPhones, iPad și iPod, OS X Yosemite.
via RWW