Suntem acum pe undeva pe la finalul valului de popularitate al vampirilor, așa că este timpul să găsim alte creaturi undead care să fie romantizate. Mumii poate? Au încercat cu monstrul lui Frankenstein într-un film recent, dar în jocuri, poate fantome. Luând exemple de la jocuri ca cele din seria Blackwell și ceva de pe DS făcut de Capcom, plus influențe ample din partea unui anume film pe care l-a văzut toată lumea de cel puțin zece ori, Square Enix și Airtight Games au dezvăluit Murdered: Soul Suspect. Numele studioului s-ar putea să vă pară cunoscut, fiind responsabil pentru un Dark Void nu teribil de interesant, dar nici teribil, și pentru un Quantum Conundrum mult mai bun. Cele două companii colaborează pentru a crea un joc la care vei lua rolul unu individ mort, care încearcă să afle cum a murit și să dea de urma făptașului. Probabil sună ca un procedeu simplist, doar ești fantomă, te poți teleporta de colo colo, dacă vrei. Bun, și când dai de individul care te-a omorât, ce faci? Ești o fantomă, o șoaptă efemeră mai tăcută decât căderea unei batiste. Cel puțin la început. Pe parcurs, asta s-ar putea schimba.
În Murdered: Soul Suspect, vei lua rolul lui Ronan O’Connor, un fost criminal de rând, ce-a decis într-o bună zi că ceea ce face nu este tocmai bine. Așa că și-a găsit o nevastă, și-a îndreptat viața, și a devenit un polițist. Detectiv chiar. Și-a rămas detectiv chiar și după ce soția sa a murit. Doar că nu unul la fel de sociabil, având tendința să se bage peste cap, să ignore anumite reguli și câteva ordine. Ordine precum „Nu urmări potențialul criminal în serie, așteaptă întăriri”. A ajuns să regrete această decizie, după ce criminalul în serie pe care l-a urmărit până la etajul unei case abandonate din Salem l-a luat la bătaie și l-a aruncat printr-o fereastră. După ce a făcut contact cu solul, s-a trezit de-odată, intact, văzând criminalul stând deasupra unui cadavru. Își dă seama șocat că era al său, dar nu părea tocmai de parcă ar fi permanent mort, adică, nu era în totalitate făcut pulbere de la căzătura de câteva etaje. Era speranță că se putea întoarce. Așa că acel criminal i-a luat pistolul și l-a împușcat de șapte ori în piept. Toate pe partea dreaptă, din motive ce am impresia că țin de stil. Apoi, în loc să se apuce de scos melodii de rap despre cum a fost împușcat de șapte ori, încearcă să dea de urma criminalului, un individ care nu părea să fie tocmai normal, pentru că reușiseră cumva să îndoaie o bâtă de aluminiu cu mâinile goale.
Astfel, Ronan își începe aventura de a încerca să dea de urma tipului cel rău. Cum? Ca un detectiv, unul fantomă! A fi fantomă are o serie de beneficii în acest joc, și-anume, pereții nu prea au sens. Podelile da, nu știu cum, dar fiecare chestie făcută vreodată cu fantome face abstracție de faptul că podeaua unei clădiri nu este făcută din anti-ecto-plasmă, așa că fantomele ar trebui să poată să treacă prin ea, sau să pice prin ea, sau… te pomenești că în centrul pământului sunt acum miliarde de fantome care se întreabă de ce au picat prin podea, și cum de nu e ca-n filme. Faptul că te poți mișca liber, prin orice clădire, a însemnat că au trebuit să facă nivele ceva mai interesante decât simple coridoare liniare. Asta face Murdered în parte un joc de explorat. Poți să te plimbi de colo colo, cum îți taie capul, dar cu o mică limitare. Vedeți voi, oamenii din Salem erau puțin cam dezaxați la un timp din istoria lor, ceva ce a produs numeroase tragedii. Acele tragedii, cumulate cu alte lucruri rele care s-au întâmplat de atunci, au lăsat reziduri fantomatice, precum clădiri arse, făcute scrum, ce încă mai emană o aură suficient de puternică în lumea spiritelor, numită în joc Dusk, încât să acționeze ca un perete pentru o fantomă. Așa că vei fi limitat în explorarea ta pe de o parte de pereți fantomă. Iar pe de alta, pentru că erau obsedați de vrăjitorie la un moment, și-au sfințit cu toții casele. Ca urmare, Ronon nu poate intra într-o casă sfințită, decât dacă îi deschide cineva ușa. Să zică Ronon mersi că n-a murit în România, pentru că la câte tâmpenii se sfințesc, ar fi trebuit să plutească pe loc.
Citiți continuarea pe Games Arena