Când spun zona verde, știți deja că mă refer la vehiculele cu motorizare electrică, pentru care am o mare atracție, manifestată cel puțin deocamdată doar la nivel de citit/scris. Încă mai visez la ziua în care va exista și la noi în țară o infrastructură suficient de dezvoltată încât să permită celor dornici de așa ceva utilizarea unui vehicul electric fără grija alimentării acestuia. Și, dacă nu cer prea mult, fără implicarea băieților deștepți din energie, o sintagmă atât de des uzitată în ultima vreme.
Dar până acolo, haideți să ne uităm cu jind la alții și să vedem care sunt veștile frumoase în materie de mijloace de transport nepoluante. Chevrolet Volt, spre exemplu, se pare că va ieși pe piață și într-o variantă mai gentilă cu buzunarele doritorilor, inspirându-se din strategia Tesla. Astfel, dacă actualul model Volt pornește de la aproximativ 35.000 de dolari, se pare că anul viitor va exista o versiune cu preț de pornire de 30.000 de dolari. Nu este un prag mare, dar, ca idee, gândiți-vă că și la prețul actual, s-au înregistrat peste 58.000 de bucăți vândute de la data lansării acestui model popular de vehicul electric. Cel mai probabil că reducerea de preț va constitui un imbold pentru creșterea vânzărilor.
Mă doare sufletul când mă gândesc că 58.000 de vehicule electrice vândute nu reprezintă o sumă comfortabilă pentru GM (General Motors), iar noi nici nu îndrăznim să visăm la zeci de mașini. Prin comparație, Nissan a vândut peste 80.000 de bucăți din Leaf, modelul său electric.
De la GM trecem la MG, mult mai micul producător auto britanic, care debutează pe piața de vehicule electrice cu primul autoturism full-electric. MG Dynamo (trec chiar și peste reacția provocată de nume și rămân încântat). Deși nu impresionează prin caracteristicile tehnice, autonomia de doar 80 de kilometri la o încărcare putând părea mică, vestea este una bună. Un nou producător pe piața de vehicule electrice înseamnă un nou aport la infrastructura necesară susținerii acestora.