Dar totuși, este profit. Mai exact vorbim, pentru primul trimestru al anului în curs, de un profit net de 8,2 miliarde de dolari pe care gigantul coreean l-a reușit din venituri totale de 51,8 miliarde. Este o scădere de 3,3% față de aceeași perioadă a anului precedent. Chiar nu credcă este o problemă, cu toate că este a doua scădere consecutivă. Mi se pare totuși ciudat că, într-o perioadă în care bătălia în zona de televizoare este tot mai acerbă, oficialii Samsung dau vina tocmai pe vânzările de televizoare foarte slabe și pe maturarea pieței de smartphone-uri high-end.
Și dacă tot am vorbit de telefoane, este interesantă dinamica pe acest segment din perspectiva Samsung. Pe de-o parte, chiar dacă profitul a scăzut cu 1,2 procente față de aceeași perioadă a anului trecut (și este totuși de 6,2 miliarde de dolari), față de trimestrul anterior (Q4/2013) el a înregistrat o creștere de 18%. Am putea spune astfel că telefoanele Samsung nu prea se caută de sărbători. Să nu aibă, oare, coreenii, cea mai bună strategie de discount-uri în perioada sărbătorilor de iarnă?
Totuși, îmi place optimismul de care dă dovadă compania coreeană:
“Samsung is expected to see profits rally in the second quarter and beyond, on the back of improved sales of display panels and home appliances. Orders for display panels that are used for premium smartphones and TVs are expected to increase, as new mobile devices are rolled out into the market and as consumers look forward to the upcoming World Cup in Brazil.”
via Reuters