HomeGames ArenaPreview Civilization: Beyond Earth

Preview Civilization: Beyond Earth

Până la sfârșitul acestui sistem solar, gravate pe o bucată de diamant lansată în spațiu, în toate veacurile care vor veni dincolo de dispariția a tot ceea ce știm și vom ști vreodată, vor fi aceste cuvinte: „Alpha Centauri a fost un joc al naibii de bun, și oricine nu l-a jucat este o ființă umană incompletă”. În egală măsură, orice chestie care își spune presă sau orice altceva similar și nu pomenește Alpha Centauri în relație cu Civilization: Beyond Earth, eșuează în meseria sa. 2K Games și Firaxis vor încerca în această toamnă să facă ceea ce tot nu dă semne că ar avea vreun interes să facă vreodată compania care deține Alpha Centauri (Electronic Arts), să ne ofere încă un 4X cu buget rezonabil de mare despre colonizarea unei planete extraterestre. Pandora: First Contact a încercat să emuleze Alpha Centauri la nivel mecanic, și la câteva concepte, dar nu se putea ridica la același nivel. Beyond Earth are acest potențial, deoarece are în spate resursele necesare, are în spate tradiția studioului care a făcut originalul, și are lecțiile de design învățate pe parcursul dezvoltării și reinventării lui Civilization 5.

BeyondEarthCivPrevIMG11

Ce nu are este aceeași direcție. La cârmă nu se află Sid Meier, ce nu a fost nici la cârma lui Alpha Centauri, și nici Brian Reynolds, omul care a cam fost responsabil atât pentru „Sid Meier’s Alpha Centauri”, cât și pentru Civilization 2 și Colonization. De atunci, FrontierVille și CitiVille 2, dar nu toată lumea e perfectă. În schimb, jocul are doi lead designeri, Will Miller și David McDonough, care lucrează la Firaxis de numai 5 ani, dar care și-au tot exprimat obsesia față de Alpha Centauri. Merge pe ideea că două minți sunt mai bune ca una, ce cu siguranță ar fi evitat câteva dezastre la Bioware și Blizzard. Obiectivul lor nu este să facă doar un remake sau o portare a lui Alpha Centauri pentru motorul lui Civilization 5, cam așa cum era Colonization în Civ 4. Încearcă să facă propria lor abordare a conceptului același, cu inevitabilele amintiri ale originalului și elemente de design similare, pentru că originalul era considerat grozav din motive foarte bune.

Aspectul care ar fi putut să fie îmbunătățit cel mai mult al lui Alpha Centauri era cel de mecanică, pe asta concentrându-se cel mai mult Beyond Earth. Pe reinventarea jocului în materie de funcționalitate, de mod în care poți juca. Vor să îl facă și ceva mai accesibil, să atragă prin el jucători de XCOM și de strategii de pe mobile, care până acum nu s-au atins de nici un Civilization. Au promis că acest efort nu va merge până la punctul la care îți va veni să arunci cu pietre după ei. Să sperăm că va fi adevărat. Mai important, să sperăm că vor reuși să își îndeplinească obiectivul principal de care ar trebui să îi pese unui fan al esenței lui Alpha Centauri, realizarea unei povești emergente, cu personaje stabilite, la care progresia lentă dezvăluie treptat o istorie detaliată a unei lumi extraterestre, iar fiecare descoperire și fiecare reușită acționează ca o unealtă narativă prin care personajele pot vorbi, oferind un context palpabil pentru ce tocmai ai făcut, nu doar un simplu +2 apărare vs psi.

BeyondEarthCivPrevIMG08

Beyond Earth va lua o abordare diferită când vine vorba de personaje și facțiuni. Nu sunt tocmai 100% prestabilite. Vei începe aventura ta pe Pământ, într-un viitor nefericit, de peste câteva sute de ani, după comiterea Marii Greșeli. Un eveniment, lăsat la imaginația jucătorului, a pornit planeta pe drumul foarte clar și foarte real al distrugerii. Omenirea are zilele numărate. Exodul este singura opțiune. La început vei putea să îți creezi propria ta facțiune, selectând diferite caracteristici, precum o identitate națională și un sponsor, care se va ocupa de construirea navei cu care vei ajunge dincolo de norul Oort și vasta imensitate a spațiului. Destinația, o planetă generată procedural, ce poate lua mai multe forme complet diferite. Poate fi o lume acvatică, plină cu creaturi ce dorm în adâncuri, așteptând ziua în care măritul Cthulhu se va întoarce… partea cu Cthulhu nu e adevărată, dar pentru asta sunt modificări. Poate fi o planetă plină de canioane și păduri extraterestre cu copaci ce numai a copaci nu arată sau creaturi felurite, nemaivăzute, mișunând la suprafață, și o substanță verde ce ar putea sau nu să aibă aceeași funcție ca fungusul cel vechi plutind la suprafață. Alternativ, Dune. O planetă deșert, cu viermi gigantici ce cutreieră pustietatea, distrugând orice este suficient de neinspirat să le atragă atenția.

Citiți continuarea pe Games Arena

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep