Am ajuns să vedem și asta:un alogoritm dezvoltat de MIT poate să prezică succesul (popularitatea) unei anumite fotografii pe rețelele de socializare. Gândiți-vă așa: aveți o imagine și vreți să scoateți maximul din ea, o prelucrați și înainte de a fi urcată pe site-uri de sharing de imagini sau pe rețele de socializare, întrebați algoritmul MIT: ce părere ai?
Și el o să vă răspundă, hmm. Cam mic scorul de popularitate. Mai încearcă!
Nu suntem de departe de așa ceva datorită lui Aditya Khosla de la MIT care a lucrat la un algoritm capabil să prezică cât de populare vor fi imaginile încă înainte ca ele să fie lansate în piață. Întregul proces de analiză este descris de Khosla în PDF-ul de aici, în caz că vreți să știți mai multe despre el. Mai mult chiar, dacă vreți să încercați cu propriile imagini, o puteți face deja: intrați pe acest link și încărcați propriile poze.
După cum probabil vă așteptați, algoritmul nu face altceva decât să caute similiarități ale pozei analizate cu imagini cunoscute deja ca fiind ”de succes” din diverse baze de date. În cadrul Computer Science and Artificial Intelligence Lab de la MIT, Khosla a analizat peste 2,3 milioane de imagini de pe Flickr și a construit un sistem de referință pe care a tras și câteva concluzii: imaginile apreciate includ fuste mini, culori aprinse, imagini cu fețele oamenilor. Nimic din ceea ce nu știați deja.
Teoretic sună bine. Practic, analiza se face doar pe baza imaginilor de pe Flickr, iar dacă voi țintiți alte rețele gen Facebook sau Instagram, probabil că altele sunt criteriile de care trebuie să țineți seama ca să aveți succes.
Oricum, un lucru e absolut clar: deocamdată niciun algoritm nu poate să transforme instant un amator într-un profesionist în arta fotografiei. De altceva e nevoie aici.
via petapixel