Unul dintre anunțurile Microsoft de la BUILD 2014 a fost legat de noua platformă DirectX 12, ce ar trebui să îmbunătățească semnificativ performanța grafică pe toată gama de dispozitive care vor suporta noul update. Unul dintre ele, proaspăt lansata consolă Xbox One va putea avea chiar și o dublare a performanței, prin simpla optimizare a codului responsabil de generarea imaginilor 3D, pe același hardware.
Informația teoretică este susținută de declarația lui Brad Wardell, Stardock founder and CEO care pe Neowin spune că DirectX 12 va aduce posibilitatea de procesare multi-core pe Xbox One, permițând consolei să randeze jocurile pe rezoluție Full HD (1080p) în locul actualei rezoluții HD (720p). Proiectul Star Warm în care Wardell e implicat e dovada practică în care DirectX 12 aduce dublarea performanței.
Vestea bună are și un element mai puțin pozitiv: GPU-urile DirectX 11 care vor beneficia de DirectX 12 vor avea performanță mai bună însă vor fi și supuse unei utilizări mult mai mari, ceea ce înseamnă că se vor încălzi mai puternic, deci durata de viață o să scadă. AMD, Intel și NVIDIA au avut numai cuvinte de laudă pentru DirectX 12, ceea ce nu se întâmplă chiar des.
Rămâne de văzut când update-ul cu DirectX 12 va ajunge pe Xbox One.