Mi se pare corectă abordarea Samsung legată de publicațiile care răspândesc informații defăimătoare la adresa coreenilor, mai ales dacă acestea nu pot să fie justificate: Samsung a deschis un proces împotriva publicației coreene ET News pentru că aceștia au publicat un material în care anunță că noul Samsung Galaxy S5 ar putea întârzia din cauza unor probleme de fabricație a lentilelor din smartphone. Deși ET news susține că are dovezi care să sprijine cele afirmate, Samsung a deschis totuși proces invocând daune aduse imaginii și afacerii.
Să privim puțin lucrurile din perspectiva Samsung: se știe foarte bine că aceștia au o politică de PR care nu permite apariția de informații negative despre produsele lor în preajma lansărilor importante (de asta nici nu o să vedeți că primele review-uri de produse sunt negative – uitați-vă ce a fost în România la lansarea lu Samsung Galaxy S4 și S5: cine a scris, cum a scris). Dacă totuși apare ceva, ar trebui descurajată, mai cu seamă dacă informațiile nu sunt reale.
Și eu aș face la fel dacă aș conduce Samsung.
Impactul pe termen lung al unei eventuale decizii favorabile în favoarea Samsung este că am putea asista și la alte măsuri reparatorii cum ar fi de exemplu elementele negative din review-uri. Dacă cineva ar spune că i se pare că plasticul Galaxy S5 e ieftin și nu poate dovedi asta, se trezește cu proces de defăimare și e bun de plată.
Am mai zis asta și cu alte ocazii, o repet și acum: o responsabilizare a celor ce publică informații, mai cu seamă pe internet, ar trebui să se întâmple, chiar și cu teama de procese. Și așa se vor reduce extrem de mult părerile diverșilor despre orice, oricând, oriunde. Vor rămâne să emită păreri doar cei ce au capacitatea să le și susțină. Publicul va fi mai bine educat, la fel și formatorii de opinie.