Dacă Gothic și Mount&Blade ar fi fuzionat într-o entitate singulară, probabil ar fi ieșit ceva ce se aseamănă destul de mult cu Kingdom Come, și primul său episod, Deliverance. Finanțat prin Kickstarter și cu ceva ajutor extern, jocul studioului Warhorse se află deja într-un staidu mult mai avansat decât vezi adesea pe la jocurile finanțate public. Există, e jucabil, are mecanici funcționale, doar că nu este încă gata, și nu va fi până la finalul anului viitor. Atunci va fi lansată Deliverance, prima parte de dintr-un joc mai amplu. De ce doar prima? Pentru că Warhorse este format din 30 de oameni, nu are miile de angajați de care dispune Ubisoft sau măcar sutele de la Bethesda. Și totuși, acesta este genul de joc la care lucrează, folosindu-se de expertiza lor acumulată prin jocuri precum Crysis, Mafia, și în general cam tot ce a fost produs pe meleagurile central-europene. Un joc masiv, cu hartă de 9 kilometri pătrați, complet deschisă, detaliată, și înrădăcinată foarte mult în realism istoric.
Kingdom Come ia forma unui RPG medieval, dar nu unul în care veți regăsi magie sau monștri. Tinde către acel gen de realism care exclude supranaturalul, într-un mod similar cu Mount&Blade. Numai că spre deosebire de creația celor de la Taleworlds, nu vei fi un omuleț de rând care treptat își clădește o armată și devine rege după propria sa mână, precum Conan. Vei începe ca un omuleț de rând, fiu al unui fierar, și vei cam rămâne omuleț de rând. Ești prins în evenimente istorice ce se leagă de dispute regale, răpiri de regi și familii omorâte de armate invadatoare, pentru care personajul tău tare vrea răzbunare. Vor fi asedii, vor fi lupte mari, dar nu ești la cârma războiului, nu ești generalul din cort, ești un individ ce șade umăr la umăr cu ceilalți soldați din primele rânduri și purcede pe câmpul de bătălie plin de spaimă. Asta nu înseamnă că nu ai nici un fel de alegere, că ești doar un pion sau un personaj din Call of Duty, pentru că acesta mai este un joc la care poți face alegeri ce au consecințe. Așa că pe lângă Gothic și Mount&Blade, mai adăugați niște The Witcher.
Mai întâi, de ce îl tot compar cu Gothic? Pentru că tinde către același fel de lume. Una gândită să fie realistă. Una ce nu este întinsă ca-n palmă cu trei case plantate pe un deal ce ar trebui să fie considerat un oraș. Nu o avea întinderea lui Skyrim, dar din ce au afișat până acum, ceea ce jocul numește un sat sau un oraș, arată mai mult a sat și a oraș decât orice a făcut Bethesda de la Daggerfall și până acum. Este o lume în care fiecare personaj este acolo cu un rost. Nu doar mimând că face ceva până trece ziua și pleacă la culcare. NPC-urile sunt controlate de un AI ce funcționează după anumite reguli, ce le induc comportamente. Dacă acele reguli ajung să se bată cap în cap cu alte reguli, atunci apar excepții ce vor declanșa alte comportamente, și tot așa, generând personaje ce se vor comporta măcar la fel de autentic precum cel din Gothic sau din Arx Fatalis, doar că va avea ceva mai multă complexitate. Va fi și interacțiune socială amplă cu aceștia, sau interacțiune facio-pumnicească. Tu decizi.
Al doilea motiv pentru care îl tot compar cu Gothic este abordarea interacțiunii cu lumea. Nu faci lucruri prin meniuri, le faci făcându-le. Vrei să te apuci de făurit arme? Bun, apucă-te de făurit arme, fizic. Vrei să îmbunătățești o armă? Bun, pune-o la piatra de ascuțit, și ascute-o. Nu e doar o formalitate, chiar trebuie să o ascuți așa cum trebuie, nu să o freci aiurea până se tocește de tot. Aceeași abordare este folosită și pentru alchimie, care nu include licori magice, ci leacuri băbești și medicină primitivă. Ai până și gătit, pentru că personajul tău are nevoie de mâncare. Mâncare ce se strică cu timpul. Apoi mai este și sistemul de reguli și reputație ce va afecta modul în care reacționează lumea la prezența ta dacă începi să comiți crime, alarmând șeriful, urlând după ajutor, și trimițând gărzi să te înhațe. Există până și un sistem de îmbrăcăminte ce permite suprapunerea a patru straturi de articole de haine și armuri, cum era pe vremuri în vechiul Siege of Avalon, sau chiar în Morrowind. Asta este și parte din tehnologia cu care Warhorse va contribui la Star Citizen, ambele jocuri fiind făcute pe noua variantă a lui CryEngine.
Citiți continuarea pe www.games-arena.ro