Am văzut cu ceva vreme în urmă că Microsoft se pricepe de minune să împacheteze nişte cifre reale într-un anumit context, astfel încât rezultatul să fie unul avantajos pentru companie. A făcut publice astfel de studii cu steluţă şi nu s-a întâmplat o singură dată.
Acum, că Nokia se găseşte sub umbrela Microsoft, a încercat să se bucure de aceleaşi tactici. Dar lumea a devenit mai vigilentă. Cele peste un milion de bucăţi de Nokia X vândute la precomandă în China, în decurs de doar patru zile, anunţate cu mare fast şi trâmbiţate instant de marea parte a presei, au avut şi ele parte de o steluţă. Iar explicaţiile scrise cu font mic, în josul paginii, chiar dacă au lipsit, au ieşit la suprafaţă.
Se pare că aceste precomenzi au făcut parte dintr-un concurs care oferea ca premiu chiar un smartphone Nokia X pentru cei care făceau o precomandă pe retailerJD.com pentru acest telefon. Partea şi mai ciudată este că precomanda respectivă nu presupunea nici un fel de obligaţie de plată din partea celui care o realiza. Cu alte cuvinte, nu prea era o precomandă în adevăratul sens al cuvântului.
Dincolo de ingineria în sine, dar şi de realitatea de necontestat că ea nu anulează automat succesul comercial al lui Nokia X, rămâne totuşi o mare întrebare. Voi vă daţi seama ce succes are în China un concurs cu un premiu de aproximativ 100 de dolari?
via WM Poweuser