Lansat probabil în ideea de a impulsiona vânzările de iPhone 5c, care nu au fost deloc pe măsura așteptărilor, modelul de 8 GB al acestui smartphone, confirmă, neoficial, o anumită teorie care spunea că nici măcar produsele low-cost ale Apple nu sunt low-cost. Tocmai de aceea, compania din Cupertino demonstrează că a conștientizat acest fapt și lansarea de astăzi este un prim efort în direcția oferirii unui telefon cu un preț cât mai digerabil pentru marea piață, rețetă pe care producătorii din zona Android o folosesc cu succes. Până la urmă, dacă Nokia a atacat această piață cu un model cu Android, Nokia X, cum ar fi să vedem și un iPhone cu Android și cu un preț pe măsură. Este o glumă, bineînțeles, una cu iz de înjurătură în biserică.
Pe de altă parte, trebuie să recunosc că aș da multe să văd fețele acelor analiști care, în urmă cu mai bine de un an jumătate, proclamau doct că Apple trebuie să scoată un model low-cost pentru a avea succes și pentru a putea ține piept asaltului Android. Să zicem că Apple v-a ascultat, domnilor! Unde e succesul trâmbițat? Apple pierde în continuare teren, chiar și în fața Windows Phone. Tocmai am văzut că și România s-a adăugat pe lista țărilor în care Windows Phone a depășit iOS-ul ca rată de adopție pe zona de mobile.
Revenind totuși la modelul nostru de iPhone 5c cu 8 GB, care a apărut în ofertele mai multor operatori europeni, nu cred că diferența de aproximativ 50 de euro în minus, față de modelul cu 16 GB, va face diferența. Un preț de aproximativ 550 de euro fără conectare (pentru Germania), este încă prea mare pentru iPhone 5c. Dacă Apple reușește să păstreze acest drum, s-ar putea să fie cel corect. Dar este nevoie de mai mult de un pas!
Mai cu seamă că 5c de 8GB mai ascunde ceva nu foarte îmbucurător: spațiul liber pentru aplicații se situează pe undeva pe la 2 GB. Și cum nu e loc de microSD, singura soluție rămâne cloud-ul … care e pe bani (traficul nu e chiar ieftin, daca nu e pe WiFi).