Suma este una rotundă și a reieșit dintr-un studiu realizat de Oktal.ro pe clienții propriului magazin online, studiu care a încercat să găsească răspunsuri la mai multe întrebări. Cât de des își schimbă românii telefonul sau tableta, cât chetuie, în medie, pe acestea, la ce sunt ei atenți când achiziționează un produs?
Începând în ordine inversă, atenția este îndreptată spre specificațiile tehnice, review-urile produselor care se află pe lista de achiziții, dar și asupra prețului.
Consumatorii români sunt exigenți și, în același timp, sensibili la preț, drept pentru care aceștia vor să obțină un raport calitate – preț excelent când vor să achiziționeze un telefon inteligent sau o tabletă. În medie, românii alocă circa 1.000 de lei pentru un smartphone la liber și 800 de lei pentru o tabletă, conform Oktal.ro. Înainte să cumpere un astfel de dispozitiv, aceștia se documentează cu atenție, citesc multe recenzii și urmăresc forumuri, se consultă cu prietenii lor și utilizează aplicații de comparație a diverselor produse.
Cu toate că suma pe care, conform Oktal.ro, românii o alocă pentru un telefon smart, fără conectare, este confirmată și de un studiu mai vechi, realizat în condiții similare de către EuroGSM, care s-au arătat chiar mai optimiști, si au ridicat ștacheta la 1000-1200 de lei, în vara anului trecut, rămâne totuși un semn de întrebare destul de mare. Dacă așa de sus este valoarea medie investită într-un telefon în România, de ce se mai chinuie brandurile, mai ales cele autohtone, să scoată produse cu prețuri chiar și sub 500 de lei?