La CES am văzut informații despre un sistem de comunicare propus de LG și denumit Homechat, între om și electrocasnice. Prin intermediul unei interfețe de tip SMS – da putem trimite mesaje – putem să comunicăm cu frigiderul, mașina de spălat, aparatul de aer condiționat sau aspiratorul. Trimitem un mesaj și o să primim și un răspuns în care ni se spune ce s-a întâmplat.
HomeChat va fi un element-cheie la aparatele de aer condiţionat rezidenţiale Whisen disponibile în Coreea şi este primul produs LG care va implementa HomeChat accesibil pentru consumatori.
Cu HomeChat, utilizatorii pot “conversa” cu aparatul lor de aer conditionat LG, prin intermediul smartphone-ului lor, folosind binecunoscutul serviciu gratuit messenger, LINE. De exemplu, utilizatorul poate tasta textul “Plec de la birou acum, răceşte-te la 26 de grade”, iar aparatul de aer condiţionat LG va calcula atunci când este nevoie să se activeze şi cât de mare să seteze viteza ventilatorului pentru a atinge temperatura dorită în momentul în care utilizatorul ajunge acasă. Cu 310 milioane de utilizatori la nivel mondial, LINE este disponibil pe toate platformele de smartphone importante: Android, iPhone, Windows Phone, BlackBerry şi Nokia Asha, precum şi pe desktop-uri şi laptop-uri care au ca sisteme de operare Microsoft Windows şi Mac OS X.
În decursul anului 2014 probabil că o să mai vedem și alte aparate care să folosească tehnologia Homechat, poate chiar și în Europa.