Exact ca și în cazul căutărilor pe Google, anumite subiecte pot fi detectate ca potențial importante și demne încă înainte ca ele să fie deja în ”gura” tuturor. Pe Twitter, un subiect poate să ajungă în zona trending la mult după ce informația a ajuns să fie diseminată de către agențiile media cu toate că informația există în sistem, sau poate chiar e generată prin Twitter.
O companie care se ocupă cu analiza datelor, Dataminr a anunțat un instrument dedicat jurnaliștilor în ideea că îi va ajuta să găsească știrile mai ușor și să le detecteze ca potențial interesante înainte de a ajunge să fie de interes pentru toată lumea.
Dataminr For News nu face decât să monitorizeze Twitter și să interpreteze informațiile într-o manieră proprie. Soluția este creată împreună cu Twitter și CNN și deja testată în ultimele șase luni.
Soluția Dataminr For News nu se folosește de hashtag-uri predefinite pentru a aduce în prim plan anumite tipuri de informație (se presupune că de se știe ce se caută – oricine poate să stea cu ochii pe Twitter folosind instrumente gen Tweetdeck și să încerce să găsească mesaje care includ anumiți termeni cheie, posibil interesanți) bazate pe locație și personajele care emit mesajele. Așa se pot evita informațiile trimise pe canalul Twitter de agenții de presă în ideea că vor deveni interesante.
CNN anunță că zilnic sunt detectate prin Dataminr cel puțin două informații cu potențial de știri.
Acum vin și întreb: un astfel de instrument pare a fi foarte bun în momentul de față unde avalanșa de informații e fantastică, dar cum putem să fim siguri că de fapt instrumentul nu face altceva decât să ajute la crearea de știri HOT?
O știre devine HOT când e preluată masiv de mai multe agenții de media și se discută pe marginea ei. Cu un instrument de tip Dataminr nu cumva e posibil ca orice informație să devină HOT tocmai fiindcă e preluată și marcată ca atare de serviciu?
via wired