Acum pot să sară repede comentatorii (să nu zic doar fanboys) și să afirme că Microsoft e terminată, că dezvoltatorii nu mai sunt interesați de Windows și că focusul s-a mutat pe Apple și Google, doar conferințele celor din urmă se vând în câteva minute.
Poate că la nivel generalist, unde e foarte simplu să faci greșeli, lucrurile chiar așa stau: în ochii consumatorului final, dacă un produs nu se vinde repede înseamnă că nu e bun.
E asta situația în cazul Microsoft?
Nu aș zice. Când am fost ultima oară la BUILD, adică în 2011 sălile în care se țineau prezentările erau arhipline. Sunt sigur că și anul acesta va fi la fel.
Consumatorii văd doar tablete și telefoane mobile. Trendul e clar: Android domină, iOS rezistă cu brio și Windows Phone se chinuie să crească (și o face într-un ritm destul de bun).
Bătaia nu e neapărat aici pentru că în mod tradițional conferința BUILD (fostă PDC) a atras dezvoltatorii din mediul de afaceri, cei ce au fost mereu interesați să vadă încotro se duce tehnologia și cum pot să își creeze mai bine strategia de dezvoltare. Majoritatea construiesc aplicații din zona enterprise, unde e important să cunoști ce îți rezervă viitorul.
Chiar și fără o agendă clară, BUILD s-a vândut numai cu promisiunea vagă că pe lângă următoarea versiune de Windows Phone, Azure, instrumentele de dezvoltare vor fi și primele semne de Windows 9 ”Threshold” cu sau fără niște versiuni funcționale. Și să nu uit, deja e tradițional ca participanții să primească pe lângă informații și niște hardware pe care să testeze noile build-uri de Windows. Un Surface de 8 inci și/sau un prim telefon Surface nu ar fi chiar o surpriză.