Odată cu anunțarea îndepărtării progresiei în experiență și-a evenimentelor quick-time din Thief, probabil vă întrebați ce va mai scoate Eidos Montreal din el. Momentan, nimic, dar veți putea scoate literlamente orice altceva din el, atunci când va fi lansat. Nivelul de dificultate al jocului va fi personalizabil în detaliu, Eidos oferind posibilitatea de-a altera în fel și chip interfața și regulile jocului.
Absolut fiecare element grafic și indiciu poate fi dezactivat, până și bătrânul Light Gem, pentru cei care sunt atât de hardcore încât nu au nevoie de el pentru a-și da seama când sunt ascunși. Pe lângă îndepărtarea indicatoarelor de pe ecran, jocul mai are o serie de alterări posibile, ca parte din trei modificări de difcultate, clasificate ca Classic Thief Mods, Legendary Thief Mods și Ultimate Thief Mods.
Prima categorie include lucruri ca dezactivarea funcției de Focus, posibilitatea de-a doborî inamici doar pe neașteptate, lipsa unei ținte pentru arc, și imposibilitatea de-a salva. De ce? Fiindcă aparent lumea își tot amintește că jocurile făcute în anii ’90 cumva nu aveau o funcție de salvare, și că de aia erau grele, nu pentru că ofereau o provocare cinstită.
Legat de asta, următorul rang te face să te miști mai încet, dacă ești rănit în orice fel pierzi misiunea, dispar câteva săgeți, nu mai ai mâncare și totul costă mai mult. Apoi, pentru masochiștii extremi, dacă mori sau pierzi o misiune, pierzi tot jocul și trebuie să iei toată campania de la capăt. Dacă ești detectat, pierzi misiunea și iei tot jocul de la capăt. Dacă amețești sau omori măcar un animal, pierz misiunea și iei tot jocul de la capăt, iar fiecare upgrade în afară de cele vitale sunt dezactivate.
Cu puțin noroc, aceste funcții suplimentare nu sunt aici fiindcă jocul de bază este prea ușor.
Material preluat de pe www.games-arena.ro