Cel mai ușor este să dai vina pe piraterie când ceva nu merge bine, mai ales în domeniul muzicii. Mulți ”artiști” și case de producție învinuiesc pirateria pentru diminuarea veniturilor sau chiar ieșirea de pe piață, asta în condițiile în care unii continuă să prospere în aceiași piață. Care ar fi explicația?
Ca în orice alt domeniu, calitatea este cea care contează: acolo unde e calitate vin si rezultatele financiare. Sau măcar impresia de calitate – un exemplu în acest fel e Beyonce care în doar trei zile a vândut 828773 copii ale celui mai recent album în iTunes. Și mai sunt multe alte exemple de succes.
Celebra formație Iron Maiden a găsit o modalitate excelentă de a lupta împotriva pirateriei: folosind informațiile legate de locația celor ce le descarcă piesele de pe rețelele de file sharing, s-au oferit să vină și să cânte pentru ei, în loc să îi dea în judecată și să le ceară daune. Brazilia e una din țările în care piesele formației Iron Maiden au fost descărcate în volum mare, așa că Iron Maiden și-a concentrat atenția spre această zonă. În plus, folosind serviciile de consultanță ale companiei Musicmetric, Iron Maiden a identificat și unde sunt cei mai mulți fani de pe rețelele socializare (Facebook, Twitter): America Centrală și de Sud – Brazilia, Venezuela, Mexic, Columbia.
Mergând în zonele respective Iron Maiden a reușit să aducă la concerte peste 3 milioane de fani. O idee deșteaptă de monetizare și de combatere până la urmă a pirateriei.
Cred că totul constă în modul în care privești situația: stai să te plângi că ceva nu merge sau încerci să găsești modalități noi de a transforma situația în avantajul tău. Iron Maiden asta a făcut și îi felicit.
Și dacă vreți să vedeți pe unde se mai duc, intrați aici.
via rollingstone
Gandirea pozitiva intotdeauna aduce succes ! Bravo lor !