După ce am văzut The Crew am cam dat cu piciorul speranței că voi vedea un alt joc de curse la fel de interesant prea curând, motiv pentru care la E3 am cam băgat Need for Speed Rivals într-o debara, și l-am lăsat acolo, singur, în întuneric. Tot cred că The Crew este cel mai tare lucru de la plăcinta cu brânză și pălăriile fedora, dar tot trăgând cu ochiul în debara, la NFS Rivals, nici el nu pare chiar atât de fad. N-o fi supercalifragilistic, dar nici nu-i stă bine în acea debara întunecată, unde FIFA și Madden zac de ceva vreme, de-au început să emită deja un miros neplăcut. Alăturarea nu o fac frivol, NFS este acum o marcă în grija diviziei EA Sports. Da, EA Sports este acum în NFS, și nu-l vei putea scoate nici cu o rangă. Așa că îl scot pe Rivals din debaraua lucrurilor neinteresante, îl iau de mână, și vi-l prezint vouă, în speranța că atunci când se va face mare, peste câteva săptămâni, și va fi lansat, nu se va împiedica de propriile șireturi și se va face de râs.
Dezvoltarea acestui joc nu este în mâinile studioului Criterion, nici la BlackBox (ce între timp a încetat să mai existe), nici la Slightly Mad. De muncă se ocupă EA Goteborg, ce și-a schimbat recent numele la Ghost Games. Goteborg fiind tot în Suedia, vă puteți imagina că are ceva legătură cu DICE, fiind în esență o sucursală a sa, deschisă în orașul de unde era inițial studioul, înainte de a se muta în Stockholm, de unde operează fiecare alt producător de jocuri al țării. DICE din DICE venind, au adus cu ei motorul Frostbite 3, ce stă în spatele acestui joculeț de curse, așa cum ședea Frostbite 2 în spatele lui The Run.
NFS Rivals marchează revenirea, după o îndelungată absență, a mașinilor Ferrari în serie. După mai bine de 10 ani, veți putea călca din nou căluțul cabrat, gonind pe străzi ca nebunii, deși poate nu cu la fel de multă nebunie ca pe vremea lui NFS 2, când literalmente puteai zbura cu acea mașină pe anumite trasee. Regretabil, nici în acest joc nu avem parte de-o revenire a clasicului FZR 2000, fiindcă nu mai trăim în vremuri în care introducerea unei mașini ce poate trece de 400km/h și vira ca fulgerul mai este ceva acceptat unanim de societate. Am devenit prea serioși la bătrânețe. Dar ne mulțumim și cu Ferrari. Revenind din jocurile anterioare mai este și Autolog, acel sistem care face chestii, pe care n-am avut plăcerea de a-l folosi vreodată, sper doar că nu este la fel de iritant ca Battlelog.
Cu tehnologie nouă vin posibilități noi, iar în Rivals, Ghost Game face tot ce poate pentru a demonstra că generația următoare este cu adevărat aici. Așa că Redview County, locația fictivă a jocului, va fi una destul de mare și variată ca relief, incluzând deșert, munți, păduri, orașe, chiar și o coastă. Și nu va fi un loc static, ce nu se schimbă niciodată, în sensul că include un sistem de vreme dinamic, ce promite că va oferi câteva provocări noi, iar prin asta îmi imaginez că nu se referă la ploaia care apărea ocazional și la primul Most Wanted, ci la lucruri mai complexe, ca ceață, furtună, viscol, ocazionala vacă târâtă de o tornadă prin mijlocul drumului. Poate un om să viseze.
Probabil nu se va întâmpla, fiindcă nu este o comedie, este un joc NFS, unul serios. Din fericire, nu este un joc NFS care pretinde să aibă o poveste despre cine știe ce curse underground, piperate cu diferite vedete și un scenariu de-ți vine să te transformi într-un piroman recidivist de când cu Carbon. În schimb, progresia în joc ia forma unui fel de arbore cu trei ramuri, un arbore ce este împărțit pe mai multe ranguri. Pentru progresa în fiecare rang, trebuie să selectezi un set de obiective aferent unei ramuri. Spre exemplu, dacă vrei mașini foarte rapide, vei lua ramura ce va debloca astfel de bolizi, în loc de ramura care va debloca mașini rezistente sau pe cele echilibrate. Obiectivele pe care le primești sunt variate, diferite și progresiv mai dificile pe măsură ce rangul va crește.
Citiți continuarea pe Games Arena