HomeFeaturedFocusPreview EverQuest Next: un alt sens dat explorării

Preview EverQuest Next: un alt sens dat explorării

EQNPrevIMG06

Am pomenit într-o emisiune anterioară că aveam un vis. Cel de a face un RPG open-world la care în loc să ocolești un munte, poți face o gaură prin el, cu posibila consecință ca niște dwarfi furioși să iasă de acolo, fiindcă le-ai lăsat o aerisire nedorită în casă. Era mai complex de atât, dar înțelegeți ideea. Sau cel puțin SOE a înțeles ideea. A înțeles ideea atât de bine, încât e ca și cum mi-am pus o dorință pe o stea, și-a fost îndeplinită prin EverQuest Next. Un nume mai bun nu cred că puteau găsi, fiindcă simbolizează perfect ceea ce este. Nu e EverQuest 3, nu este un reboot…, bine, e unul, dar nu genul ăla de reboot. Este următorul EverQuest, următorul pas, următoarea evoluție a genului, într-o formă nouă, foarte îndepărtată de cea de origine. Sony Online Entertainment a făcut genul MMO contemporan. EverQuest este prototipul pentru orice, de la World of Warcraft la Rift, la Neverwinter, la orice altceva mai vreți. În afară de Eve Online, fiindcă ăla este Elite combinat cu Microsoft Exel. Iar în timp ce toată lumea urmărește mai departe formula perfectă a unui MMO de tipul theme park, unul cu atracții pe care vii să le vizitezi, și apoi pleci la altele, SOE spune nu conceptului pe care l-a creat. L-a respins. În schimb, a ales ceva diferit. A ales imposibilul. A ales EverQuest Next.

EQNPrevIMG01

Am folosit termenul „imposibil”, atât pentru că se potrivește cu discursul lui Andrew Ryan despre Rapture, cât și pentru că pe vremea primului EverQuest, chiar și al doilea, tocmai asta era, imposibil. Nu era realizabil așa ceva. Chiar și în prezent, cu genul de fidelitate grafică pe care îl promit și cu atât de mult detaliu, la o scară atât de mare, tot pare greu de realizat. Câți dintre voi jucați Minecraft? Câți dintre voi sunteți mulțumiți de cât de bine vă merge? O fi că jocul e construit pe Java, și în consecință este oribil la managementul resurselor, dar să faci o lume întreagă din voxeli, și în același timp să permiți redarea de obiecte perfect rotunde, cu detalii atât de fine și într-o lume atât de mare, nu eram în totalitate sigur că era posibil. Desigur, sunt jocuri ca Planet Explorers ce încearcă să facă ceva similar, dar la scară nu este concurs. Pe lângă o lume masivă la suprafață, noul Norrath, se află epoci numeroase îngropate sub scoarța terestră, ce abia așteaptă să fie descoperite.

EQNPrevIMG05

Explorare! Avem în sfârșit un MMO la care explorarea înseamnă altceva decât să stai într-un loc zeci de minute, așteptând să găsești un cartonaș. Nu mai ai un mini-map sau un jurnal sau o busolă care să îți spună să te duci la NPC-ul Y din orașul Z ce te pune să omori inamicii X din regiunea indicată K. Fiindcă în mare parte asta era explorare în MMO-urile contemporane. Orice abatere de la drum era aspru pedepsită de inamici care te pot omorî dacă sunt mai mari cu două-trei nivele. Și oricât de mult ai vrea să explorezi, poți merge doar în linie dreaptă, pe drumuri prestabilite, prin regiuni înguste, chinuindu-te uneori să ajungi pe-acolo pe unde nu ai voie, doar ca să rămâi blocat într-un gard până te ajută un GM să fii din nou liber. La naiba cu toate astea, pare să fi spus SOE. Vrei să explorezi? Bun! Există lucruri în lumea asta și în subsolul ei, relicve vechi de secole ale unor civilizații de mult apuse. Nu îți spunem unde sunt, nu îți spunem ce sunt, nu îți spunem cum ajungi al ele. Croiește-ți un drum și bucură-te de gândul că n-a mai trecut nimeni pe acolo înainte ta. Pentru că multe dintre ele nu sunt fixe, bătute în cuie, ci sunt generate procedural. Asta va însemna că există riscul ca fiecare server să aibă o hartă diferită, cel puțin în subteran, desigur, pe lângă faptul că inevitabil vor avea o hartă diferită la suprafață. Asta nu face decât să accentueze farmecul de cutreierare prin necunoscut.

Tot spuneau, cu ocazia aniversării a 10 ani de când a fost lansat EverQuest, că erau mirați exact cât de rapid putea trece lumea prin conținut, din secunda în care jucătorii au descoperit că se pot folosi de ghiduri lăsate de pionieri. Acum ecuația este mereu diferită, așa că nu mai este o chestiune de a repeta aceeași pași, chiar trebuie să explorezi.

Citiți continuarea pe GamesArena

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep