Primul joc Dragon Age a fost unanim acceptat de toată lumea ca fiind bun. Chiar și de mine. Mă aflu ferm în tabăra care se uită la el și oftează, gândindu-se la cât de bun ar fi putut fi dacă era mai puțin generic, în special la partea de lupte și lume. Dar cum se înfiripa povestea, cum evoluau personajele, și numeroasele variații ale ultimului act, făceau experiența plăcută. Apoi a venit Dragon Age 2, făcut în grabă și-aruncat pe ușă de așa natură încât auzeai dezvoltatori folosind termeni de spin, PR și marketing, prin care încercau să explice că refolosirea aceleași locații de zeci de ori nu era un lucru rău, fiindcă astfel ei încercau de fapt să ofere acelei peșteri repetate mai mult conținut. Reacția a fost mixtă, polarizantă chiar, generatoare de amenințări cu moarte. N-am jucat decât 7 ore din el, nu am considerat că îmi merita mai mult timp de atât, deoarece parcă se străduia să îmi apese exact butoanele potrivite pentru a mă dezamăgi și simultan enerva. Motiv pentru care nu există o recenzie a sa pe acest site.
Ah, și desigur a fost expansion-ul lui Dragon Age Origins, de care a cam uitat și Bioware, fiindcă orice DLC a venit după, era făcut pentru Origins, nu Awakening. Puțintel cam supărătoarea ideea că l-au bazat pe o carte pe care se așteptau să o citești. Ah, nu Dune, sau ceva de genul, ci o carte despre Dragon Age. EA știe bine un lucru, cel de a-și extinde proprietățile în cât mai multe forme cu putință. Iar dacă pe partea de filme încă mai scârțâie treaba, sunt tone de cărți și de benzi desenate cât să compenseze. Pentru următorul joc vor merge puțintel iarăși pe această cale, fiind recomandabil să citești o anumită carte în care se detaliază evenimentele de după finalul lui Dragon Age 2. Nu mă deranjează, atât timp jocul în sine va explica ce și cum, într-un mod coerent, și nu se așteaptă să fi cumpărat fiecare formă de media suplimentară a seriei. Pot să joc The Witcher fără să fi citit Last Wish, sau celelalte cărți. Albion Prelude a făcut același lucru cu Saya Kho, și tare m-a enervat.
Revenind la subiect, Bioware vrea să își spele păcatele pe care unii cred că le-au comis cu Dragon Age 2 prin Dragon Age: Inquisition. Nu are cifra 3 în coadă, fiindcă e aproape ca un nou început. Un motor nou, gameplay nou, și-o viziune nouă asupra lumii.
Cititi continuarea pe Games Arena