Săptămâna trecut atât Microsoft cât și Google au avut probleme cu serviciile online. În cazul Microsoft, problemele au afectat serviciul de email Outlook.com timp de mai multe zile, în care accesul s-a făcut greu sau a fost chiar blocat. Google, a fost invizibil în internet pentru aproape cinci minute.
Care credeți că a contat mai mult?
Conform GoSquared Engineering, problemele Google au generat o scădere cu 40% a traficului pe internet în cele cinci minute de inactivitate. Tradusă în bani, problema a costat Google aproximativ 545000 USD (Google câștigă aproape 108000 USD pentru fiecare minut din an – așa se obțin ecele 14,1 miliarde USD raportate pe Q2 2013).
Costurile nefuncționării (sau funcționării defectuoase) a serviciului de email de la Microsoft pentru anumiți utilizatori nu sunt încă făcute publice. Cert e că Microsoft și-a cerut scuze pentru probleme, vina fiind a serviciului de caching din Exchange unde sunt deja aplicate măsuri de prevenire a unor probleme similare. Nefiind o problemă generală, nu toți utilizatorii au avut de suferit.
Asta ca să ne dăm seama cât de dependenți de Google sunt utilizatorii de internet. Sau, altfel spus, cât de mult contează ce zice și ce face Google.