Am vorbit cu câteva zile în urmă despre motoarele electrice și performanțele acestora, care încep să le depășească pe cele ale suratelor mai convenționale. S-a întîmplat atât pe patru roți, cât și pe două roți.
Spuneam atunci, în cadrul articolului respectiv, dar și într-o discuție cu un cititor, că, dacă problema performanțelor pare rezolvată, mai rămâne de găsit o soluție și pentru cea a autonomiei. Nu degeaba, în ambele situații amintite mai sus, atât la autovehicule cât și la motociclete, au fost comparate performanțele pe un tur de circuit, nu unele pe o cursă completă.
Ei bine, iată că un temerar caută o soluție pentru a rezolva și problema autonomiei motoarelor electrice și, în același timp, ne aduce în atenție un alt tip de vehicul care, într-un viitor, se vor baza pe acest tip de motorizare. Este vorba despre Chip Yates, CEO-ul companiei Flight of the Century, pasionat de motorizările electrice pentru motociclete și, mai nou, și pentru avioane de mici dimensiuni.
Se pare că recordul doborât anul trecut de către Chip Yates, acela al depășirii barierei de 322 de km/h în aer, cu un avion motorizat electric, nu i-a fost suficient, astfel că eroul nostru are o nouă provocare în față. Vrea să efectueze un zbor transatlantic, cu un avion electric, fără escală pentru încărcarea acumulatorilor. Zborul, de la New York la Paris, se va baza pe schimbarea acumulatorilor în aer.
Nu este tocmai abordarea pe care o vedeam eu pentru rezolvarea problemei autonomiei motoarelor electrice, dar, dacă proiectul îi va reuși, este o soluție pe care și cei care proiectează vehicule terestre o pot lua în calcul. Oricum, încep să fiu din ce în ce mai sigur că acest tip de motorizare va reprezenta viitorul.
via Inhabitat