HomeFeaturedFocusO, înţelepciune, ai aripi de ceară!*

O, înţelepciune, ai aripi de ceară!*

om_cu_carte_550x313

În luna august a anului trecut, am fost invitată să susțin o prezentare, în cadrul Festivalului de fotografie Vama sub Lumini de Oscar 2012. După lansarea anuarului digital interactiv pe care epublio l-a realizat pentru festival, am ajuns să vorbesc publicului și despre marketing-PR în domeniul fotografic. Discursul meu s-a vrut a fi inspirațional, fiind o perioadă în care eram și un pic dezamăgită de zecile de fotografi (începători/amatori/profesioniști) care șopteau spășiți, în diverse situații, cum nimeni nu îi publică, cum nu sunt apreciați, recunoscuți etc., dar care – totodată – nu făceau nimic pentru a se promova.

Ceea ce am învățat până acum de la profesie și de la societate, generic vorbind, este că plăcerea de a ne plânge pentru neșansă este mai mare decât dorința de a ne schimba „asupritoarea” soartă.

În prezentarea susținută atunci am recomandat, printre altele, realizarea unui site web de portofoliu, căutarea oportunităților și a șanselor de publicare (nu o așteptare pasivă de descoperire) etc. Am recomandat multe, dar – între timp – am învățat să fiu mai cumpătată. Deseori, dorința de a schimba lumea trebuie suprimată și păstrată pentru cei care merită efortul.

De ceva vreme studiez, destul de intens, principiile de design, în încercarea de a mă debarasa de vechile obiceiuri obținute din lumea printului și de a-mi forma ochiul pentru digital. Nu sunt designer de meserie, nu am nici măcar un talent notabil în domeniul artistic, dar știu să mă documentez, să citesc și să învăț din cuvintele și experiența celor mai buni ca mine și, spre norocul meu, am ochii buni. Evident că nu este ușor, mediul digital fiind în permanentă schimbare, dar voi alege oricând și fără a clipi, inovația și dezvoltarea (personală, profesională, socială, tehnologică etc.), în detrimentul obișnuinței și comodității.

Astăzi sunt mai înțeleaptă ca ieri. Astăzi aș propune cumpătarea și documentarea temeinică înainte de a face orice pas, cât de mic, în promovarea personală. Astăzi aș recomanda frustrările nerecunoașterii, în locul brandului construit din/prin kitsch și ipocrizie.

[…] we should take the Greeks as an example and build a webculture on the paradigm of old Athens. Study without end, learn from dialogue, enjoy it, never be afraid of language and knowledge. Oh, and I almost forgot: Don’t bore people. […] (citat dintr-un articol scris de Oliver Reichenstein, Fondator Information Architects Inc.)

* O, -nţelepciune, ai aripi de ceară!– poezie de Mihai Eminescu

1 COMENTARIU

  1. “… plăcerea de a ne plânge pentru neșansă este mai mare decât dorința de a ne schimba „asupritoarea” soartă…”

    Adevarat…

    .. uneori insa, trebuie sa auzi sau sa citesti asta undeva… pentru ati da seama de ceea ce stiai si tu poate… dar nu vroiai sa recunoesti… sau nu stiai cum s-o numesti 🙂

    Nice, Tks! 🙂

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep