Cred că deja se conturează o categorie aparte a motoarelor electrice. Cele destinate băieților răi, macho, dar care vor să își arate latura sensibilă prin grija față de mediu. Aceasta din urmă este subliniată frumos în ochii admiratoarelor de cei câțiva căluți putere total ecologici. Partea de macho, este subliniată în ochii acelorași domnișoare de un brand puternic, și am avut chiar Ferrari cu motor electric, dar mai ales de o herghelie de cai putere sănătoși, alimentați de cea mai limpede benzină. Gata cu grija pentru mediu, că doar tre să fim bad-boys.
Nu văd ce alt principiu ar putea sta la baza deciziei de a planta câțiva cai putere electrici într-un motor al unei mașini care prin definiție este o sportivă. Exemplul de astăzi este Porsche Panamera S E-Hybrid. Are 416 cai putere dintre care 95 sunt de la un motor electric, iar restul provin de la un V6 bi-turbo pe benzină.
De fapt, dacă mă uit mai bine, văd un motiv destul de bun, dat de sumele cu care autoritățile din majoritatea țărilor civilizate subvenționează fabricarea și înmatricularea de autovehicule hibrid sau cu motor electric în totalitate. Totuși, cine are bani de un Porsche sau un Ferrari, nu ar trebui să fie sensibil la preț. Iar cine nu, are la dispoziție variante integral electrice, care își pot scoate în evidență proprietarul în altă manieră. Kymera este un astfel de exemplu.
via Engadget