Acum ceva vreme că spuneam că există un risc major ca anumite produse sau servicii emblematice să își piardă din popularitate. Când vă spuneam că produsele Apple nu mai sunt considerate cool de către tineri, motivul principal era dat de faptul că tinerii percepeau aceste produse ca fiind îmbătrânite din cauza folosirii lor și de către părinți.
Cam așa stă situația și cu Facebook, conform unui studiu al celor de la Piper Jaffray. În rândul subiecților tineri ai acestui studiu, Facebook este principala preferință în materie de social media pentru un procent de 33% dintre aceștia. Comparativ, în aceeași perioadă a anului trecut, acest procent era situat la 42%. Subiecți care au fost în număr de 5.200 și cu o medie de vârstă de peste 16 ani.
În ciuda acestei scăderi, Facebook domină destul de categoric acest top, urmat fiind de Twitter, Instagram și Google+. În afară de Twitter, concurența este deocamdată destul de slăbuță. Chiar și așa, anumite transformări ale platformei fondate de Mark Zuckerberg sunt necesare, pentru a nu accentua acest declin, care odată cu trecerea timpului s-ar putea accentua. Nu de alta, dar generația tânără, care a făcut obiectul acestui studiu va avea un cuvânt de spus și în viitor.
Un alt aspect, de această dată îngrijorător, este dat de procentul din banii proprii pe care acești tineri îl cheltuie pe cărți. Doar 2%, la egalitate cu mobila, pe cea mai joasă poziție a unui clasament în care locurile 1 și 2, ocupate de haine și respectiv mâncare, însumează 39 de procente. Grijile noastre legate de viitorul acestei generații, exprimate atât de bine de Cristina, sunt confirmate de acest studiu. Sper ca fiecare dintre noi să găsească un dram de forța ca, odată identificată această problemă, să combatem o mică părticică din ea.
via Pipper Jaffray