Am crezut că „fineţurile” de marketing, se întâmplă destul de rar şi sunt mai degrabă accidente decât fapte voite. Poate în cazul Apple, care în ziua lansării de Samsung Galaxy S4, a avut o acţiune cu ţintă directă, am făcut o excepţie, pentru că acolo se vedea clar intenţia. Dar se pare că devine un obicei, o modă. Şi la ea aderă şi cei de la Nokia.
S-a întâmplat în cadrul unei emisiuni televizate a postului MTV3 din Finlanda, ce l-a avut ca invitat pe Stephen Elop, CEO-ul celor de la Nokia. Focusul emisiunii era axat pe planurile de viitor ale celor de la Nokia, Elop încercând elegant să scape de insistenţele reporterului legate de neoficialul încă Nokia Lumia 928. La un moment dat, reporterul a încercat să fie original, a scos din buzunar un iPhone, explicându-i CEO-ului de la Nokia că el şi-ar dori un lumia 928, dar nu are încotro şi foloseşte telefonul celor de la Apple.
Şi aici vine atitudinea incriminată şi de către cei dela The Verge. Elop a luat iPhone-ul din mâna reporterului, l-a aruncat într-o parte, şi i-a promis un Nokia la schimb. Aveţi mai jos filmuleţul, ca să puteţi aprecia cât de tare a fost aruncat produsul concurenţei. Şi să apreciaţi şi câtă regie a fost în toată manevra despre care vorbim.
Aruncat sau doar împins puţin mai tare, regizată sau nu, în glumă sau în serios, fapta lui Stephen Elop nu este demnă de un CEO. Mai ales de la o companie ca Nokia. Putem să îi acordăm mici circumstanţe atenuante date de faptul că era în patria Nokia. Chiar şi aşa, a lovit tocmai în Apple, companie cu care nu cu mult timp în urmă, se Nokia s-a aliat împotriva celor de la Samsung. Se pare că alianţele sunt la fel de fragile în lumea telefoniei, ca în viaţa politică din România.
via The Verge