Într-o declarație ce a venit ca o surpriză pentru toată lumea, Frank Gibeau, președinte al diviziei EA Labels a Electronic Arts, a spus că noțiunea de DRM este o strategie moartă și eșuată, ce nu este viabilă pentru industria jocurilor. Înainte ca să înceapă aplauzele, Gibeau a făcut o tumbă, o piruietă, s-a dat de trei ori peste cap și și-a amintit de SimCity.
El a dezvăluit că SimCity nu are DRM, că a fost implicat la fiecare șendință, iar DRM nu a fost pomenit niciodată. CăȘ
„nu construiești un MMO pentru că te gândești la DRM, construiești o experiență masivă de multiplayer, asta construiești. Așa că ce am încercat în mod creativ să construim, era un serviciu online în universul SimCity și asta am dorit să realizăm. Pentru cei care au teorii conspirative despre managementul malefic de la EA băgând cu forța DRM pe gâtul celor de la Maxis, nu este cazul. Sunt dezamăgit că nu am făcut o treabă mai bună comunicând asta de la început. Sunt dezamăgit că a fost greu în primele zile, în termeni de subestimare modului în care oamenii urmau să îl joace și cum infrastructura serverelor ar rezista, dar am răspuns la asta pe cât de bine am putut, și am pus oameni să repare asta rapid.”
Ce exact vroia să spună prin „subestimarea modului în care oamenii urmau să îl joace”, nu se știe exact, din moment ce nu e de parcă ar fi avut de ales când vine vorba de conectarea la multiplayer. Poate că nu se așteptau să îl joace toți simultan? Nu se așteptau să construiască mai mult de un oraș? Nu se așteptau să fie un MMO în mod spontan? Numai următoarea scuză găsită de EA poate spune.
Material preluat de pe www.games-arena.ro
Cam tarziu… si cam inutil!