Un raport EEDAR pe 2012 legat de platformele mobile are câteva date interesante ce merită să fie discutate puțin, mai ales că are drept țintă noua platformă Windows Phone. Din cei 4,5 milioane de gameri ce folosesc Windows Phone, 28% sunt clasificați drept ”delfini” – cheltuiesc între 5 și 25 USD în fiecare lună – similar, pe iOS sunt doar 19% în timp ce pe Android rămân 15%.
Merită să fie amintit și că pe Windows Phone e cea mai mică rată de gameri care se orientează către jocurile gratuite – aici vreau să vin cu o mențiune importantă: de ce se întâmplă asta?
Pentru că sunt prea puține jocuri interesante/de calitate în regim gratuit – 21%. Și nu neapărat că utilizatorul de Windows Phone vrea să plătească pentru orice.
10% din utilizatorii de Windows Phone sunt în categoria ”balene” – mai exact cei ce cheltuie peste 25 USD în fiecare lună în Windows Phone Marketplace. Pe Android și iOS cifra e de doar 4%.
Se poate spune că există o monetizare mai bună pe Windows Phone? În teorie, dacă ne uităm la procente lucrurile par a fi chiar așa – intrați pe Windows Phone, acum, că sunt șanse mari să faceți mai mulți bani – zice studiul EEDAR.
Sunt de acord 100%: pe Windows Phone șansele de monetizare sunt mai mari, având un sistem de distribuție și control centralizat, similar Apple. Cele peste 100000 de aplicații din Store-ul de Phone sunt o indicație că lucrurile încep să se miște și aici.
Mai e totuși ceva: cota de piață. Degeaba are cele mai bune procente dacă Windows Phone nu reușește să crească în adopție. Cu 2,4 % din vânzările din Q3 2012 comparate cu cele peste 70% ale Android și 18% Apple monetizarea reală s-ar putea să fie alta.
Rămâne ideea și faptul că platforma e încă la început.
via gamesindustry