Am dat peste studiul de mai jos făcut de Nielsen, publicat de BI cu puțin înainte de pornirea nebuniei de black friday. După cum se poate observa, copiii din categoria 6-12 și cei de 13+ au în lista de produse dorite iPad-ul pe primul loc.
Aproape jumătate din cei intervievați aleg iPad ca prim produs la care visează. Surface-ul e jos de tot în listă iar Xbox-ul undeva la mijloc. în TOP 5 sunt 4 produse Apple!
Pentru grupa de peste 13 ani tot iPad-ul e pe prima poziție și imediat după un computer apare și un tablet computer, altul decât iPad. Surface din nou foarte jos. Măcar în primele cinci poziții nu mai sunt aproape exclusiv produse Apple.
Două chestii interesante:
– de la vârste fragede se vede o orientare către platforma Apple
– iPod, iPad, iPhone sunt în lista de preferințe
Combinația celor două ne arată că cei mici sunt atrași de ecosistemul Apple și sunt familiarizați cu el măcar la un nivel de recunoaștere și de generare a dorinței de a avea măcar un produs. Ce vor cumpăra ei când vor avea destui bani să decidă singuri?
Aproape sigur că vor merge în direcția Apple.
Asigurându-și suportul generației tinere, Apple are o opțiune importantă de a avea un viitor interesant și în perioada următoare. Atâta doar că opțiunile celor mici se pot schimba destul de ușor dacă nu se investește în cultivarea atracției pentru produs/brand.
Oare la noi cum ar sta treaba? Vor cei mici Androide, sau tot spre produsele Apple înlină? Fetița mea folosește deopotrivă iPad, iPod și Android. Nu alege după cum arată, alege după tipul de jocuri pe care și le dorește – în marea lor majoritate de pe platforma Apple.