Ceea ce spuneam acum câteva zile – și anume că vânzările de Windows 8 sunt slabe – pare să fie infirmat de către Microsoft cu un post sumar pe Windows Blog. Tami Reller, una dintre cele două doamne desemnate să conducă acum divizia Windows după plecarea lui Steven Sinofsky a făcut o declarație scurtă la conferința anuală de tehnologie Credit Suisse 2012. Windows 8 a depășit Windows 7 ca și număr de uppgrade-uri.:
“Epopeea e abia la început, dar sunt încântată să anunț că am vândut peste 40 de milioane de licențe până acum” a zis Keller.
Asta înseamnă că Windows 8 se vinde bine și că ceea ce s-a spus până acum e fals? Nu chiar – vorbim totuși de produse diferite, poziționate în momente diferite în evoluția PC-ului și cu mari așteptări asociate vânzărilor. Încă nu se știe dacă aceste 40 de milioane de licențe sunt vândute direct utilizatorilor sau integratorilor de sisteme. Plaja de produse hardware, capabile să ruleze Windows 8 e largă (săptămâna trecută am participat la București la un Windows 8 roadshow unde am văzut cam tot ce se vinde sau se va vine în România și lucrurile stau bine – o să revin cu niște informații mai detaliate).
Din punctul meu de vedere succesul Windows 8 e legat strâns de cum arată și se comportă hardware-ul pe care e folosit. Ori până acum, în ciuda mesajelor transmise de producătorii de hardware și de Microsoft, prezența în piață și prețurile atractive nu sunt așa cum m-aș fi așteptat.