Dintre sutele de benchmark-uri pe care le regăsim în Android unul singur mi-a atras recent atenția. E vorba despre 3DC Benchmark, construit pe engine-ul de Unity 3D și care e bazat pe OpenGL ce oferă rezultate coerente în analiza performanței 3D. Mai nou, benchmark-ul poate fi folosit pentru compararea performanței 3D între smartphone/tabletă și PC. Știu sigur că sunt destui cei ce așteptau așa ceva, eu fiind inclus în listă.
De pe XDA Developers aflăm că sadegh1993 a lansat un update pentru 3DC Benchmark ce aduce mult așteptatele modificări. Benchmark-ul analizează în detaliu performanța 3D având în componență foarte multe elemente speciale precum dynamic water, Sun shafts Effect, color correction curves, real time shadows, SSAO Effect, Bloom Effect, Lens Flare.
Am fost curios să fac o comparație între un MacBook Air 2012 și un HTC Sensation XE, primul cu Windows 8 și al doilea cu un ROM custom de Android 4.x. Am obținut pe 1280 x 720 și cu setările de calitate pe Good, laptopul rulând pe baterie cu Power Management-ul pe Balanced.
De pe HTC Sensation XE am primit pe setările automate, rezoluție de 960 x 540 pixeli:
AVERAGE FPS: 10.54
CURRENT FPS: 5,52
La voi cum stă treaba?
Link-uri de download pentru 3DC Benchmark:
3DC Benchmark v1.00Beta
Windows :
3DC-B-V1.00-Beta.zip
3DC Benchmark Mobile Version v1.00Beta2
Windows:
3DC-BMV-v1.00-Beta2.zip
Android:
3DC-BMV-v1.00-Beta2.apk
Ce mi-ar plăcea să văd și o versiune de iOS/Windows Phone.